5. okt. 2012

Beijing

Jeg kommer lige med en lille update fra det fjerne Østen. I dag tager vi alle sammen til Xi'an, på en tur som skolen arrangerer og betaler for os. Før vi når frem til byen skal vi kører i tog i 18 timer - det bliver lidt af en udfordring.

I disse dag er det national holiday i Kina, og derfor har vi også haft fri fra Cathay Future i et par dage. Jeg har udnyttet de seneste to weekender til at udforske Beijing. Første weekend var det meste af holdet afsted. Anden weekend tog Mark, Jonas og jeg afsted alene. Vi fik set nogle af de helt store seværdigheder i hovedstaden: Den himmelske freds plads, Den Forbudte By og Sommerpaladset. Desuden har vi brugt tiden på at gå tur i botanisk have og De duftende bjerge, shoppe på det hektiske silkemarked, spise nudler  på hyggelige restauranter og drikke øl på barstreet i det kinesiske natteliv. Specielt den anden weekend var præget af, at kineserne havde ferie. Der var virkeligt mange kinesiske turister! Det var dog sjovt at opleve Beijing så fyldt med mennesker. Utroligt så mange kinesere, der kan samles på ét sted.

I hører fra mig igen efter turen til Xi'an. Her er et par billeder fra turene til Beijing.

På Den Himmelske Freds Plads

Billedet af Mao Zedong ved indgangen til Den Forbudte By

Den Forbudte By

En smogget udsigt fra Kulhøjen over Den Forbudte By

Jeg mødte en meget snakkesalig 88-årig kineser på Wangfujing gaden

Wangfujing er fyldt med mennesker døgnet rundt

Den Himmelske Freds Plads by night

Fareturende figur i et gammelt tempel

Botanisk have


Kinas nationalmuseum på Den himmelske freds plads

Church of St. Joseph, en katolsk kirke midt på Beijings hovedgade, Wangfujing

Frederik og jeg i udkanten af Den Forbudte By

På vej op i De duftende bjerge

Udsigt fra De duftende bjerge
Ude at sejle på en sø i Beijing

Ingen kommentarer:

Send en kommentar